A Blackpink zenekar bemutatása
Blackpink egy dél-koreai női K-pop zenekar , amelyet 2016-ban alapított a híres YG Entertainment alapította. A négy tehetséges tagból álló együttes tagjai: Jisoo , Jennie , Rosé és Lisa , a csoport gyorsan referenciává vált a dél-koreai popzene világában. Blackpink fülbemászó dalairól, látványos színpadi előadásairól és merész öltözködéséről ismert . Olyan slágerekkel, mint a „DDU-DU DDU-DU” , „Kill This Love” és „How You Like That” című dalainak Blackpink nemzetközi közönséget hódított meg, és generációja egyik legbefolyásosabb K-pop együttesévé vált.
A zenekar megalakulása és kezdetei
A Blackpink együttest a dél-koreai szórakoztatóipari vállalat, a YG Entertainment alapította, amely olyan együttesek karrierjét is elindította, mint a Big Bang és a 2NE1. A négy tag, Jennie, Lisa, Rosé és Jisoo , több száz tehetséges fiatal közül kerültek ki nemzetközi meghallgatásokon , és szigorú képzésen vettek részt, mielőtt debütáltak.
Hivatalos debütálásukra 2016 augusztusában került sor, első kislemezük „Square One” megjelenésével, amelyen a „Boombayah” és „Whistle” című dalokat tartalmazta. A két dal gyorsan felkerült a slágerlisták élére, és a csoport pillanatok alatt híressé vált. Pop, hip-hop és EDM zenei stílusuk, valamint erős és merész imázsuk gyorsan megkülönböztette őket a korabeli többi csoporttól.
Siker és rekordok a YouTube-on
Első videoklipjük megjelenése óta a Blackpink tagjai magukra vonják a közönség figyelmét. Videóik kifinomult esztétikájukról és magával ragadó koreográfiájukról híresek, amelyek kiemelik az egyes művészek tehetségét.
Legnépszerűbb daluk, a „DDU-DU DDU-DU” 2018-as megjelenésekor YouTube-rekordokat döntött, és a K-pop-csoportok közül a legnézettebb videó lett 24 óra alatt, kevesebb mint két év alatt pedig elérte az 1 milliárd megtekintést. Azóta több videóklipjük is meghaladta az egymilliárd megtekintést, így a Blackpink az egyik legnépszerűbb csoport lett a platformon.
YouTube-s sikereik azonban nem állnak meg itt, hiszen a legnézettebb online koncert rekordját is ők tartják a 2021-es ” The Show ” című online koncertjükkel. Ez a fizetős élő közvetítés a világ minden tájáról vonzotta a rajongókat, bizonyítva nemzetközi népszerűségük hatalmas mértékét.
Együttműködések más művészekkel
Saját dalaik mellett a Blackpink tagjai számos nemzetközi művésszel is együttműködtek, ezzel is erősítve hírnevüket a világ zenei színpadán . Ezek közül kiemelkedik a 2020-ban az amerikai énekesnővel, Lady Gaga-val készített „Sour Candy”, valamint az ugyanebben az évben a popsztár Selena Gomez-zel készült „Ice Cream”. Selena Gomez ugyanebben az évben.
Ezek az együttműködések lehetővé tették a csoport tagjainak, hogy megmutassák sokoldalúságukat és képességüket, hogy beolvadjanak különböző zenei stílusokba. Ezenkívül lehetőséget nyújtottak arra, hogy egy szélesebb közönség előtt ismertté váljanak, és hozzájárultak ahhoz, hogy a K-pop nemzetközi szinten is elismert zenei műfajjá válásához.
Blackpink Franciaországban
A Blackpink sikere nem korlátozódik Dél-Koreára vagy az Egyesült Államokra , hiszen Franciaországban is nagyon népszerűek . A csoport dalai rendszeresen hallhatók a francia rádiókban, videoklipjeik pedig több millió megtekintést érnek el a streaming platformokon .
2019-ben Blackpink világkörüli turnét , amelynek egyik állomása Párizs volt. A koncert jegyei néhány perc alatt elfogytak, ami jól mutatja a francia rajongók lelkesedését a zenekar iránt. Ezenkívül a zenekar tagjai meghívást kaptak több francia televíziós és rádióműsorban is részt vettek , hozzájárulva ezzel a K-pop népszerűsítéséhez a nagyközönség körében.
Hatása a zeneiparra és a K-popra
Blackpink gyakran az új K-pop hullám úttörő zenekarai közé sorolják, mivel hozzájárultak a műfaj nemzetközi népszerűsítéséhez és a kulturális korlátok lebontásához. Sikerük utat nyitott más dél-koreai művészek , akik ma már nagyobb láthatóságot élveznek a nyugati médiában .
A csoportot a zeneipar egészére gyakorolt hatása is elismert, különösen a marketingstratégiák és a vizuális tartalom létrehozása által világszerte több millió ember számára, emelték a lécet a produkció és a minőség terén.
Végül, a Blackpink tagjai divatikonokká és neves márkák nagyköveteivé váltak , hozzájárulva ezzel a K-beauty és a K-fashion világszerte történő elterjedéséhez.
Szólóprojektek és zenei tevékenységeken kívüli tevékenységek
A Blackpink tagjai mindegyike lehetőséget kapott arra, hogy szólókarrierjét is megkezdje, és zenei tevékenységén kívül más projektekben is részt vegyen. Jennie például 2018-ban „Solo” című kislemezt , amely nagy sikert aratott. Lisa pedig 2021-ben mutatta be első kislemezét “Lalisa” című kislemezt, ezzel ő lett az első dél-koreai női előadó , aki több mint 60 országban elérte az első helyet az iTunes .
Rosé pedig 2021-ben jelentette meg első kislemezét „R” címmel, amelyen a „On The Ground” és „Gone” című dalokat tartalmaz, amelyek nagyon jó fogadtatásban részesültek a kritikusok és a rajongók körében. Végül Jisoo 2021-ben debütált színésznőként a koreai drámában “Snowdrop” , megmutatva színésznőként .
Összegzésként, Blackpink egy koreai popegyüttes , amely beírta magát a zene történetébe, és továbbra is feszegeti a határait . Tehetségüknek, karizmájuknak és kemény munkájuknak köszönhetően a csoport tagjai meghódították a világ rajongóinak szívét és bebizonyították, hogy a K-pop egy önálló zenei műfaj, amelyet el kell ismerni és ünnepelni kell.
Első albumuk és legnépszerűbb dalaik
2020-ban a Blackpink zenekar kiadta első stúdióalbumát , amely „The Album” címet kapta, és világszerte hatalmas sikert aratott. A nyolc dalból álló album lehetővé tette a rajongóknak, hogy új oldalait fedezzék fel a zenekarnak, és megerősítsék világszerte elért sikereiket. Az album legnépszerűbb dalai között található a „How You Like That” , a „Ice Cream” (Selena Gomez közreműködésével) és a „Lovesick Girls” .
A „How You Like That” kislemez hatalmas sikert aratott, gyorsan felkerült a slágerlisták élére és YouTube-nézettségi rekordokat döntött . A dal videoklipje mindössze 48 óra alatt 100 millió megtekintést ért el, ami korábban még egyetlen lánycsapat sem tudott elérni.
Az album lehetőséget adott a csoportnak arra is, hogy kiadja „Kill This Love” című dalát, egy erőteljes és magával ragadó számot, amelyhez látványos videoklip készült . A dal nagy nemzetközi sikert aratott , tovább növelve a zenekar népszerűségét.
Világkörüli turné és koncert a Stade de France-ban
2019-ben a Blackpink zenekar elindította első világkörüli turnéját , amelynek címe „In Your Area World Tour” volt, és Ázsián, Észak-Amerikán, Európán és Ausztrálián keresztül vezetett. A turné során a zenekar több ezer rajongó előtt lépett fel világszerte, és megerősítette nemzetközi sztár státuszát.
A turné egyik legemlékezetesebb pillanata a zenekar tagjainak Stade de France stadionban 2019 májusában. Blackpink így az első K-pop lánycsapat lett, amely fellépett ebben a legendás stadionban, közel 60 000 néző előtt. A koncert hatalmas siker volt, és mérföldkőnek számított a zenekar történetében, amely ezzel a fellépéssel végleg meghódította a francia zenei színtért.
A koreai popegyüttes Blackpink tehetségével, egyedi stílusával és lélegzetelállító előadásával hódította meg a rajongók szívét világszerte. 2016-os debütálásuk óta a négytagú együttes egymást követő sikerrel és rekordokkal , ami igazi világjelenséggé tette őket.
A zenekar számos dala, együttműködése és világkörüli turnéja hozzájárult ahhoz, hogy nemzetközi hírnevüket megalapozzák , és a K-pop zenei műfajt elengedhetetlenül népszerűvé tették. A Blackpink tagjai ezzel bebizonyították, hogy sikereik nem múlóak, hanem tartósak, és ezzel a koreai popcsoportot a zeneipar egyik fő szereplőjévé.
<!– .embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; } –>