A hangfelvételek az anime egyik legjobb része, különösen az nyitó és a záró dalok. A közelmúltban megjelent webtoonok , mint például The Tower of God és The God of High School, rávilágított arra, hogy K-pop művészek kölcsönzik hangjukat anime-zenékhez, ami egészen a közelmúltig szinte ismeretlen volt. De a K-pop a 2000-es évek elején és a nemzetközi piacra való belépésével egyre több koreai énekes énekli a legújabb anime-eposzok témáit, és ez nagyon jól illik hozzá, legyen szó egy kemény küzdelemről egy japán katanával , szuperképességekről vagy egy romantikus jelenetről van szó.
Íme egy kis ízelítő a különböző anime nyitó- és záró dalokból, amelyeket néhány kedvenc K-pop előadótok énekel:
1. „Slump” – Tower Of God
A nyitódal „Top” és a zárószám „Slump” mind a Stray Kids nevű nyolctagú K-pop fiúcsapat énekli. A Stray Kids egy még viszonylag új csoport a K-pop iparban, 2017-ben debütáltak, de máris nevet szereztek maguknak a Tower of Godban való éneklésükkel. Az optimistább, rock ihletésű nyitózenéhez képest a záró zene visszafogottabb. Különösen megható, amikor a 12. epizód végén, egy nagy leleplezés és néhány pillanatnyi teljes csend után szólal meg. Különösen jól sikerült az átmenet Bam zuhanó jelenete és a sötét gitárszólóval kísért nyitó dal, valamint a többi szereplő jelenetei között, amikor Félix elkezdi énekelni.
2. „Every Heart” – Inuyasha
Inuyasha híres ikonikus nyitó- és zárózenéiről, mint például a sorozat első nyitódala, a japán fiúcsapat V6 által énekelt „Change the World” vagy a második zárózenéként hallható Do As Infinity „Fukai Mori”. De egy másik dal is meghódította mindenki szívét, ez pedig az K-pop szólóénekesnő BoA „Every Heart” című dala. Ez az anime negyedik záró dala, amely akkor jelent meg, amikor a énekesnő még csak 15 éves volt.
BoA rendkívüli tánctudásával, többnyelvűségével és művészi teljesítményével a K-pop királynőjeként ismert. Japánban is jól ismert név, mivel ő az első K-pop énekesnő, aki felkerült az Oricon listájára, és az első és egyetlen koreai művész, aki debütálása óta hat egymást követő albummal szerepelt az Oricon listájának első helyén.
3. „Neverland” – OZMA
Az F.T. Island énekli OZMA „Neverland” című dalát, amely egy 2012-es anime, Leiji Matsumoto íratlan forgatókönyve alapján, egy homokkal borított Földről és egy Sam nevű vándor utazásáról szól. Az anime rövid, mindössze hat epizódból áll, ami a szokásos epizódszám felének felel meg.
Az F.T. Island, a Five Treasure Island rövidítése – az öt eredeti tag után – az egyik első K-pop rock zenekar, amely a 2000-es években debütált. A frontemberének erőteljes énekhangjáról ismert zenekar Shiawa Theory és Toriko számára is énekelt.
4. „Brand New Days” – Rilu Rilu Fairilu: Yousei No Door
Ez a vidám és lágy nyitódal a Rilu Rilu Fairilu: Yousei no Door című dalhoz tökéletesen illik a lánycsapat, az K-pop Apink hangjához. A Rilu Rilu Fairilu egy karakterfranchise, amelyet a Sanrio és a Sega Sammy Holdings hozott létre, mielőtt 2016-ban anime-adaptációt kapott. A sorozat egy csapat kis tündérről, a Fairiluról szól, akik szeretnek kalandozni és új barátokat szerezni. Egy évvel később egy második sorozat is adaptálásra került, a harmadik pedig 2019-ben ért véget.
A hat tagú csoport 9 éve van a zeneiparban, és aranyos megjelenéséről ismert, de az utóbbi években érettebb koncepciók felé fordult. 2019-ben a csoport a texasi Houstonban megrendezett Anime Matsuri konvención mutatta be legújabb alkotását.
5. „Change” – Hanasakeru Seishounen
Első ránézésre a Hanasakeru Seishounen egy shojo típusú anime , amelyben a főszereplő egy „házassági játékban” vesz részt, hogy kiválassza jövendőbelijét, de a dráma és a politika szintjén egy nagyobb rejtély is kibontakozik. Az anime nyitódalát, a „Change”-et J-Min énekli, egy szólóénekesnő, aki két évvel debütálása után adta ki ezt a kislemezt.
Ami szokatlan J-Min debütálásában , hogy nem Koreában, hanem Japánban kezdte pályafutását a zeneiparban, méghozzá 2007-ben. Több koreai dráma filmzenét is kiadott, de csak 2014-ben debütált hivatalosan a hazai piacon.
6. „Share The World” – One Piece
Képzeljék el a K-pop anime rajongók örömét és izgalmát, amikor bejelentették, hogy a TVXQ (vagy Tohoshinki, ahogy Japánban ismerik) öt tagú fiúcsapat énekli a One Piece 10. nyitódalát. A zenekar nem egy, hanem három dalt énekelt az anime-hez: a „We Are!”, a 17. záró dal „Asu Wa Kuru Kara” és a „Share the World”. A „Share the World” messze a legnépszerűbb daluk a One Piece-hez , amely hangszerelésével és refrénjének ritmusával a 2000-es évek elejét idézi. De arra az időszakra is emlékeztet, amikor egy One Piece figurina olyan ritkaságszámba ment, hogy még meg sem lehetett szerezni…
A TVXQ rendkívül népszerű volt a kezdetekben, de egy 2009-ben a cégük ellen indított per miatt három tagjuk úgy vélte, hogy 13 éves szerződésük túl hosszú, és a bevételek nem oszlanak meg igazságosan a tagok között. Ennek következtében a három tag elhagyta a TVXQ-t, és új csoportot alapított JYJ néven, míg a másik kettő TVXQ néven maradt.
7. „Win” – The God Of High School
A The God Of High School csak három epizódból áll, de elképesztő harci jeleneteivel máris nagy figyelmet keltett. Izgalmas és mindenkinek megdobogtatja a szívét. De a vége már egy teljesen más történet. A „Win” hangulata laza és nyugodt, egy nyári slágerre emlékeztet, ami kellemes szünetet jelent a rajzfilm gyors tempójú cselekményében.
CIX , az endinget éneklő zenekar, az egyik legújabb debütáló zenekar, amely berobbant a K-pop szcénába , de máris bizonyítják tehetségüket ezzel az endinggel, és idővel biztosan egyre népszerűbbek lesznek.
8. „Houkiboshi” – Bleach
A legtöbb esetben az opening dalok erőteljesebb hatást gyakorolnak a közönségre, mint az ending dalok, mert céljuk, hogy felkészítsék a nézőket a következő epizódra. Az endingek általában egy nyugodtabb hangzással és lassabb tempóval zárják le az epizódot. De a Bleach harmadik endingje , amelyet Younha énekel, felborítja ezt a status quo-t. Ez a záró dal összesen 13 változatban létezik, mindegyik a Gotei 13 egyik csapatának szentelt.
Younha egy dalszerző-előadó, aki J-Minhez hasonlóan Japánban kezdte karrierjét, majd Koreában debütált. BoA után a második művész, aki bekerült az Oricon Chart albumlistájának Top 20-asába, és dalszerzői tehetségéért nagyon keresett, több K-pop csoporttal is együttműködött, mint például SHINee’s Jonghyun, Epik High és RM a BTS-ből. RM-mel való együttműködése révén ő lett az első koreai női szólóelőadó, aki az amerikai iTunes slágerlistájának élére került.