A legjobb koreai drámák a Netflixen

Jóval azelőtt, hogy a Parasite világszerte szenzációt keltett és szinte minden jelentős filmdíjat elnyert, beleértve a tavalyi Oscar-díjakat is, a koreai kultúra egyre nagyobb népszerűségnek örvendett világszerte. A koreai hullámmal, más néven Hallyu-val, talán már hallottál a BTS fiúbandáról. Vagy talán a Michelin-csillagos éttermek, mint a Cote és az Atomix révén szeretted meg a koreai haute cuisine-t. Vagy talán a polcod tele van koreai kozmetikumokkal, amelyekkel este 10 lépésből álló bőrápolási rutinodat végzed. A koreai tévésorozatok, bár nem annyira kritikusok által elismertek, mint az ország filmjei, elengedhetetlen elemei a kulturális szövetnek – és a legjobbak közül több is megtalálható a Netflixen. Az alábbiakban bemutatjuk a legszórakoztatóbb koreai drámákat, amelyeket a streaming szolgáltatáson megnézhet, legyen szó bájos romantikus komédiáról, slash-thrillerről vagy lenyűgöző történelmi drámáról.

Mine

A legújabb dráma, amelyről mindenki beszél, nemrég fejezte be 16 részes sorozatát. A legújabb koreai sorozatokhoz hasonlóan, amelyek megrázó képet festenek az ország szupergazdagjainak életéről (lásd The Penthouse és Sky Castle, amelyek sajnos még nem elérhetők a Netflixen), a Mine egy hatalmas chaebol családra, és különösen annak két mostohalányára koncentrál, akik megpróbálnak identitást kialakítani maguknak – és visszaszerezni, ami az övék – egy patriarchális társadalomban. A Succession, a Downton Abbey és a Big Little Lies között félúton (a történet egy gyilkossággal kezdődik, amely az első epizódban derül ki) a sorozat izgalmas és kanyargós cselekménnyel, valamint kiváló főszereplőkkel várja a nézőket, köztük Lee Bo-younggal és Kim Seo-hyunggal, aki kifogástalan stílusával és megjelenésével Tilda Swintonra emlékeztet az I Am Love című filmből.

Vincenzo

A főszereplő, Song Joong-ki alakítja Vincenzo karakterét, akit fiatalon egy olasz bűnözőcsalád feje fogadott örökbe, és aki a maffia tanácsadója lett. Belső harcok és árulások miatt Vincenzo Koreába menekül, ahol új ellenséget talál, akit le kell győznie: egy könyörtelen konglomerátumot.

The Uncanny Counter

Ebben a paranormális sikersorozatban egy fogyatékkal élő tinédzser csatlakozik egy természetfeletti csoporthoz, a „Counters”-hez, amely a túlvilágról megszökött gonosz szellemeket üldözi, hogy azok emberi gazdatesteket szálljanak meg és bűncselekmények elkövetésére késztessék őket. A démonvadász csapat tagjaként (titkos tevékenységüket egy tésztabolt álcázza) emberfeletti és pszichikai képességeket fejleszt ki, és kettős életet él: nappal középiskolás, éjszaka pedig a gonosz ellen harcol.

Stranger

A két évadból álló (és a rajongók egy harmadikra is reménykednek) népszerű krimi a New York Times 2017 legjobb tévéműsorainak listájára is felkerült. Bae Doona, a Louis Vuitton arca, egy elbűvölő nyomozót alakít, aki egy empatikus ügyésszel (gyermekkori agyműtétje miatt nagyon alacsony EQ-val) áll össze, hogy megoldjanak egy gyilkosságot. Útjuk során sokkal mélyebb és alattomosabb erőkkel találkoznak, amelyek a koreai televízió kedvenc gonosztevője, a túlhatalmú és haszontalan konglomerátumok által szervezett politikai összeesküvések nevében cselekszenek.

Start-Up

Ahogy a címe is mutatja, a Start-Up egy csoport millenniumi fiatalról szól, akik a koreai Silicon Valley-ben dolgoznak. Bár szakmai küzdelmeik a HBO-s Silicon Valley-re emlékeztethetnek, ez végül is egy koreai dráma, és a sorozat inkább romantikus komédia (számíts a szokásos szerelmi háromszögekre, randevúkra stb.).

Mr. Sunshine

Ez a történelmi dráma a Joseon-korszak végén játszódik, az utolsó koreai dinasztia idején, mielőtt az országot az 1900-as évek elején Japán annektálta. Lee Byung-hun az amerikai tengerész Eugene Choi szerepét játssza, aki hazatér szülőföldjére, és beleszeret Go Ae-shinbe (akit a The Handmaiden című filmből ismert Kim Tae-ri alakít), egy nemes hölgybe, aki titokban a Koreai Függetlenségi Hadseregnek dolgozik. A Mr. Sunshine minden hozzávalóval rendelkezik, ami egy nagyszerű koreai drámához szükséges: szerelmi háromszög, történelem és akció. De mindenekelőtt ez egy gyönyörű film, amely óda a Koreához, mielőtt az örökre megváltozott.

It’s Okay to Not Be Okay

A mentális egészség – amely általában tabutéma Koreában – a sorozat központi témája. Egy népszerű gyerekkönyv-író (Seo Ye-ji) antiszociális személyiségzavarban szenved, míg egy pszichiátriai osztályon dolgozó ápoló (Kim Soo-hyun) magas érzelmi intelligenciával rendelkezik, és azzal a plusz terheléssel, hogy autista bátyjáról kell gondoskodnia. A lány találkozik a fiúval, és megkezdődik a gyógyulás.

Kingdom

Ebben a Netflix eredeti sorozatában (már két évad jelent meg, a harmadik pedig készülőben van), amely a Joseon-korszakban játszódik, a király rejtélyes módon furcsa betegségben szenved, és feltételezik, hogy meghalt. Lee Chang (Ju Ji-hoon) trónörökös megpróbálja kideríteni, mi történt az apjával, de hatalomra éhes mostohaanyja és apja bezárja a palotába, akik összefognak, hogy titokban tartsák a király állapotát, amíg meg nem biztosítják a trónon való hatalmukat (többek között Lee Chang eltávolításával). Kiderül, hogy a király nem halt meg – húsétkező zombivá változott. A pestis kezd elterjedni az egész királyságban, és a trónörökösnek kell megmentenie népét – és lelepleznie a gonosz összeesküvést, amely anyósa hatalomra jutása mögött húzódik. Olyan, mint a Trónok harca és a The Walking Dead, csak a 17. századi Koreában. És ahogy azok a sorozatok, a Kingdom is felveti a kérdést: lehetnek-e az emberek szörnyűbbek, mint a zombik, akik vadásznak rájuk? Igen.

Itaewon Class

Először Park Sae-ro-yi (Park Seo-joon) kirúgják, mert megütött egy iskolai zaklatót, aki történetesen a Jangga Group élelmiszeripari konglomerátum nagyon befolyásos tulajdonosának fia. Aztán elveszíti az apját egy cserbenhagyásos balesetben, amelynek a gondatlan sofőrje – ki más is lehetne? – ugyanaz a gazdag zaklató. Miután majdnem agyonverte apja gyilkosát, Sae-ro-yi három év börtönbüntetést kap. Szabadulása után megesküszik, hogy tönkreteszi az élelmiszeripari óriásvállalatot, amely tönkretette az életét, és egy bárt nyit Itaewonban, Szöulban, azzal a céllal, hogy franchise-hálózatot építsen ki. Ez az outsider-történet jó értékeléseket kapott a sokszínű szereplőgárdájáért – a bár alkalmazottai között van egy transznemű nő, egy guineai-koreai, egy volt gengszter és egy szociopata – és azért, mert hitelesen ábrázolja a nehézségeket, amelyekkel szembesülnek, amikor be akarnak illeszkedni egy társadalomba, amely ritkán kedves az idegenekhez.

When the Camellia Blooms

Egy nő (Gong Hyo-jin) egy kisvárosba költözik kisfiával, és megnyit egy bárt. A faluban élő nők folyamatosan gúnyolják, először is azért, mert egyedülálló anya (ami Koreában szintén tabutéma), másodszor pedig azért, mert alkoholt szolgál fel, főleg férfiaknak. Azonban nem mindenki örül az érkezésének: a helyi rendőr (Kang Ha-neul) azonnal beleszeret. A sorozat romantikus vígjáték stílusa ellenére, amelyet a főszereplő és fia közötti különösen megható kapcsolat leírásai tarkítanak, ez egy thriller is egyben. Egy sorozatgyilkos garázdálkodik, és ő lesz a következő áldozata, hacsak rajongója nem kapja el előbb.

Extracurricular

Oh Ji-soo (Kim Dong-hee) végzős diák, aki környezetének csak egy újabb tipikus példája a tehetséges és intelligens, de olyan unalmas diákoknak, hogy még a tanácsadója is azt javasolja neki, hogy kevesebbet tanuljon és szerezzen magának társasági életet. Az órák után egy illegális prostitúciós ügynökségnek dolgozik biztonsági őrként (miközben titokban tartja kilétét), hogy elegendő pénzt keressen a jövőjére. Amikor egy osztálytársa rájön a titkára, és be akar lépni a céghez, a dolgok sokkal bonyolultabbá és veszélyesebbé válnak.

Hospital Playlist

Ez a sorozat, amely hasonlít a Grey’s Anatomy-ra, öt barát történetét meséli el, akik az orvosi egyetem óta elválaszthatatlanok, és most ugyanabban a kórházban dolgoznak orvosként. A sorozat bemutatja bonyolult életüket a műtőben és azon kívül. És hogyan vezetik le a stresszt? Hetente egyszer egy zenekarban játszanak (innen a Playlist a sorozat címében).

Hyena

Ebben a jogi drámában, amely két, a társadalom 1%-át képviselő ügyvédről szól, Yoon Jae-hee egy neves ügyvédi iroda partnere, kiváló eredményekkel és hatalmas egóval. Jung Geum-ja saját ügyvédi irodát vezet. A két férfit csak a hatalmas ambíciójuk köti össze, és mindenáron meg akarják szerezni a legrangosabb és legjövedelmezőbb ügyeket, és ehhez mindenre képesek. A kiváló szereplőgárda (Ju Ji-hoon a Kingdomból és a sztárszínésznő Kim Hye-soo) teszi a Hyena-t szórakoztató filmmé.

Vagabond

Miután a fiatal unokaöccsét szállító repülőgép Marokkóba tartva lezuhan, a kaszkadőr Cha Dal-gun (Lee Seung-gi) megesküszik, hogy kideríti, mi történt. A Nemzeti Hírszerző Szolgálat ügynökének, Go Hae-ri (Bae Suzy) segítségével a két férfi egy terrorista összeesküvésre bukkan, amely egészen a Kék Házig (más néven az elnöki palotáig) vezet.

The Heirs

Gondoljon erre a népszerű 2013-as drámára úgy, mint a The O.C. koreai változatára. Cha Eun-sang (Park Shin-hye) részmunkaidős állásokból tartja fenn magát, és a gazdag Kim család házában él, ahol édesanyja házvezetőnő. Egy ösztöndíjnak köszönhetően beiratkozik egy olyan középiskolába, ahol a koreai lakosság 1%-ának gyermekei tanulnak, és hamarosan egy szerelmi háromszögbe keveredik, amelyben a Kim család sarja, Kim Tan (Lee Min-ho) és annak esküdt ellensége, Choi Young-do (Kim Woo-bin) is szerepet kap.

Crash Landing on You

Egy dél-koreai örökösnő (Son Ye-jin) siklóernyőzés közben véletlenül a DMZ (a két Koreát elválasztó demilitarizált övezet) rossz oldalára kerül. Ri Jeong-hyeok (Hyun-bin), az észak-koreai különleges rendőrség kapitánya menti meg. Ahogy az várható volt, egymásba szeretnek, és a férfi titokban kell tartania a kilétét, és haza kell vinnie a nőt, mielőtt valaki rájönne, ki is ő valójában. A Crash Landing on You hatalmas népszerűségnek örvend (jelenleg a harmadik legnézettebb sorozat a koreai televíziózás történetében) elsőrangú sztárjainak, erős mellékszereplőgárdájának és a észak-koreai élet sokrétű ábrázolásának köszönhetően.

Romance is a Bonus Book Kang Dan-i (Lee Na-young), egy volt reklámszövegíró, munkanélküli, elvált és egyedülálló anya. Legjobb barátja, Cha Eun-ho (Lee Jong-suk) egy sikeres író és egy kiadó szerkesztője. Eun-ho megkéri Dan-it, hogy keressen neki egy takarítónőt, de a lány tudta nélkül titokban elkezdi takarítani a házát. Végül be kell vallania Eun-hónak, hogy meleg, és elfogad egy ideiglenes állást a kiadójában. A nehézségek és a diszkrimináció, amelyekkel Dan-i szembesül, amikor gyermeknevelés után visszatér a munkaerőpiacra, további réteget adnak ehhez a bájos romantikus komédiához.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük